tisdag 15 januari 2008

Vitt, vitt och åter vitt

Jag har ju bestämt mig för att piffa upp några möbler med lite vit färg inom kort. Jag ska måla min sekretär som jag köpte på auktion för några år sedan. Tyckte den var så fin i sin furuskrud, nu kan jag knappt vänta förrän jag får se den VIT! Har ju upptäckt att allt träder fram och syns mycket bättre när det blir vitt. Hihi, nån har nog haft ett litet h-vete med att skrapa av all färg från denna och nu ska jag måla på den igen! Oj, såg precis att våra fula vattenrör till elementen syns väldigt tydligt. Det är nog bäst att jag duttar lite med penseln där med.Även detta lilla väggskåp (auktionsfynd) ska bli vitt. Jag var tvungen att ställa in vita saker i skåpet annars så syntes de inte...

Mitt lilla bord har redan blivit vitt likaså stolen som står framför. Båda har jag köpt på auktion. Värst vad jag har handlat... Tycker ju att jag aldrig köper något... Kanske maken har rätt i att det är jag som spenderar mest pengar i familjen. Neeej, så kan det ju inte vara. De här möblerna var ju så billiga så de räknas ju inte!

Mitt fat från Coop med en massa ljus på. Den lilla blomrankan, eller vad man nu ska kalla den, har jag köpt från nublu.se

3 kommentarer:

Vita Damen sa...

Hej, vilken fin blogg och tack för inlägget! Jag hinner inte lusläsa nu menjag kommer tillbaka inom kort./jennie

Hellen sa...

Vilka fina möbler du har fått tag på. Skrivbordet blev ju super snyggt!!!! Jag är så nyfiken att jag måste bjuda in mig och kika snart :) Kram Helen

Philura sa...

Väntar på det vita resultatet! Kramisar från mig!
PS Jennifer har fixat en egen blogg:
http://soape.webblogg.se/
DS.