onsdag 2 januari 2008

Bloggbesök och omöjliga karlar

Har börjat skriva in de bloggar som jag gärna besöker men jag har upptäckt att det kommer att ta tid. Jag har ju cirkus 80 st bloggar i min favoritlista nu när jag har räknat efter... Måste tillägga att min absoluta favorit bland alla fina bloggar är spetsochsnor. Min syster gav mig tipset i höstas att gå in på spetsochsnor och sen den dagen är jag fast. Snacka om att man blir avis. Vilket hem. Jag måste nog flytta! Jag vill ha det precis lika vitt och fint som hos henne. Suck. Nåja, vad är en bal på slottet...alldeles underbar. Maken är väl inte riktigt lika imponerad som jag. Han går härhemma och muttrar när jag kommer farandes med pensel och färgburk- Måste ALLTING bli vitt?!? Jaaaaa, utropar jag. Kolla bara på spetsochsnor så får du se! Mutter, mutter, mutter. Vad är det med dessa karlar egentligen? Han bryr sig egentligen inte ett dugg om hur det ser ut härhemma. Så fort jag vill göra nånting så gnäller han:-Det är väl fint som det är. Nu ska vi inte rusa iväg och göra en massa tok heller. Ha, som om han skulle se vad jag gjort. Jag minns iallafall när jag hade målat om vårt datarum för inte så längesen. För några år sedan skulle det vara färg på väggarna och jag ville ha terrkotta. Det blev någon orangeliknande färg. Ganska nyligen blev det ommålat till en vit nyans-champagne. Maken gick in och satte sig framför datorn och jag stod bakom väntandes på hans kommentar. -Nå, sa jag. Har du sett vad jag har gjort? -Öööööö, har du bytt gardiner? säger han.
Nej, hädanefter så ska jag inte ens fråga när jag vill göra något. Jag ska göra det bara!

1 kommentar:

Hellen sa...

Jaaaaa! :) jag förstår precis hur du har det... Men jag är så kass på att renovera(eller kanske lat) så jag talar om vilken färg det ska vara och Henke målar. Gardiner kan det däremot ta ett bra tag innan han upptäcker att de bytts ut. Det måste vara något med generna :)Kram