måndag 28 januari 2008

Efterlysning: digitalkamera

Gemensam vårdnad fungerar verkligen inte! Iallafall inte när det gäller den enda digitalkameran i familjen. Samma dag som maken skulle sticka till fjälls så skulle jag fotografera lite. Men var fanns kameran? Jo, maken hade smugit ner den i sin rygga för att ta den med sig till fjällen. Den uschlingen tänkte KIDNAPPA min kamera! Jag bönade och bad, jag kröp på mina bara knän. Men fick jag ha kameran hemma? Nehej då, maken har tydligen ensamrätt. Var tvungen att fota lite snabbt innan han skulle iväg så att jag skulle ha nånting att lägga ut här på bloggen. Här är en tavla som min mamma gjort till lilla stumpan när hon fyllde två år. Den är så himla fin. Vårt gullebarn!Detta är stumpans lilla byrå som jag målat vit (vad annars?). Den är inte många centimeter djup men den passar perfekt där den står. Nu fattas bara en annan lampa. Både skärm och fot ska bytas ut. Ordspråket (eller vad man nu ska kalla det) hittade jag på vimsadekor.se. Skrev ut det från datorn och målade det på brädan. Har tänkt att sätta den på väggen nånstans där den får plats.

Inga kommentarer: