torsdag 3 januari 2008

Projekt på gång


Har tänkt att börja med ett projekt hur länge som helst. Jag vill sätta pärlspont på väggen i trappan. Jag har ju ett gammalt hus som är byggt 1900 och jag gillar gammaldags grejer. Tyvärr har jag en bromskloss hemma, maken. Jag har fått bearbeta honom länge för att han ska tycka att det är en bra idé det som jag kommit på. Han ständiga argument är ju att det är fint som det är och att det var ju inte så längesen vi satte upp den fina tapeten. Nej, nej det kan jag väl hålla med om, det var bara 5 år sen. Tänk att han inte kan förstå att smaken hinner förändras flera gånger om på 5 år! Nu är det vitt som gäller. Jag tror att jag har varit för snäll hittills och frågat honom om vi kan göra om här å där. Måste inse att man inte ska fråga. Sen är han ju lite envis maken också och ska göra allting själv. Till och med taklister ska göras. Suck. Inte konstigt att vi aldrig blir klara med huset. Det blir ju fint förstås men man vill ju bli klar nån gång. Nu ska jag bli gräsänka, eller vad det nu heter. Ska skicka maken till fjälls till helgen och i samma stund som han startar bilen och rullar ut från gården så ska jag ringa till mamma och fråga om hon kan komma och passa lillbebis. Vi åkte ju till Byggmax igår och köpte nästan all panel de hade så nu ska här spikas.

Detta ska maken ägna sig åt när jag ska smeka min spikpistol och viska att jag älskar den mest av allt (usch, det där lät riktigt dirty men alla som har en spikpistol vet vad jag menar).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med panelen! Det kommer att bli jättefint.
Kram Cathrine

Hellen sa...

Åvad spännande, lycka till! Då kanske jag ska hyra in dig sen när jag ska "panela" hallen nere. :) Kram Helen

Anonym sa...

Lycka till med att få igång "gubben".Skrattade när jag läste om att lyckas övertyga den man lever med att tex tapetsera om.
Jag lever med en sådan man också,men efter snart 28 år med honom har jag lärt mig hur han ska tas.
Ha detså gott
kram ewa