lördag 19 januari 2008

Ännu mer vitt

Även min köpmandisk har fått duka under för den vita färgen. Jag tycker faktiskt att den blev mycket finare vit än i furu. Fast själva stilen känner jag mig lite trött på men den får duga tills jag hittat nåt annat, på auktion t ex. Det gillar ju jag ;) Stackars maken. Han har ständig beredskap när det är sommar och auktioner. Jag brukar ringa till honom och säga - Duuuuu, ääälskliiiing. Är släpvagnen ledig (=kan du komma och hämta migoch mitt fynd)??? -Vad har du köpt för nåt nu då, säger den stackaren med en djuuup suck.
Ljusstaken är ett loppisfynd för 5kr som jag givetvis målat vit som jag sett att många andra bloggare har (härmapa).


Stolen hade jag tänkt att min lilla stumpa skulle få ha till sitt sminkbord men den såg lite skör ut så den får stå som prydnad i matrummet istället. Ska sy en, hmmmm vad heter det nu igen, stolsdyna? Stumpan tyckte absolut att lilla kaninen skulle vara med på bild.

Här är en bild från mitt "skämsrum". Toaletten nere. Usch, det finns inget värre rum än detta. En pytteliten toalett med grönt golv som går upp på halva väggen och ovanför den en brun tapet. Bläääää. Här skulle jag verkligen vilja göra om men vi ska snart riva hela rummet och bygga nytt. Så man får väl lov att ge sig till tåls. Försökte iallafall att piffa upp det lite med en vit hissgardin, litet ljus i flaska och en liten påse som jag sytt. Lade i lite lavendeldoft men den har försvunnit nu...

2 kommentarer:

Philura sa...

Åh, vilkem söt påse du sytt. Hur faasiken hinner du med att sy och måla med en "bäse" hemma? Har du några tips du kan delge mig?

Hellen sa...

Så gullig stol med kanin på. Och köpmansdisken blev riktigt bra med lite färg på ...jag tror jag får låna in dig och måla...jag tycks aldrig ta mig tid att måla klart :) Skulle vi inte kunna ha en pyssel kväll alias tjej middag nu i februari? Vi får dra med Philuran skulle vara kul med lite inspiration. Kram Helen