lördag 12 januari 2008

Auktionsfynd

Här kommer lite bilder från mitt auktionsfynd sommaren 2006. Ett jättefint hörnskåp som jag nyligen har målat vitt. Funderade länge och väl om jag skulle måla eller inte men när de andra möblerna i mitt matrum blev vita så tog jag fram pensel och färgburk. Skåpet blev mitt för 100 kr. Nu fattas det bara ett hjärtbeslag som finns på Gruvgatan 13.












Sommaren 2007 blev jag lycklig ägare till en ekskänk. Etthundra riksdaler fick jag ge även för denna möbel. Den står och väntar på att bli uppiffad av penseln. Som jag tidigare har skrivit så är inte min make så förtjust i att jag springer runt här hemma och målar "allting" vitt. Så jag tänkte att jag lite försiktigt skulle förbereda honom på min ommålning av möblerna i vardagsrummet.

-Älskling, sa jag med mjuk (kanske lite inställsam) röst en kväll när vi satt i soffan. Jag tänkte att nu när du är ute och har så roligt (skoteråkning) så vill ju jag också ha lite roligt.

Han fattade direkt vart jag ville komma.

-Vad vill du måla nu då? Du får inte måla sängen, den ger du f-n i! Då får du måla din sänghalva isåfall men min låter du bli!!!!

-Nejdå, sa jag, inte ska jag måla sängen inte. Jag vill ju bara måla möblerna i vardagsrummet.

-Hmmm, inte bordet iallafall, sa han med en sur min.

Nåja, det maken inte vet det lider han inte av! Jag har funderat på om jag skulle göra så, måla halva sängen vit. Undrar om han skulle märka det isåfall... Nej, det kan jag lova: jag ska inte måla sängen. Jag ska köpa en ny!




3 kommentarer:

Anonym sa...

skit i vad han säger,måla på bara,har du målat så är det ju försent,han kan ju prova att ta bort färgen om han vill!så gjorde jag

Hellen sa...

Ja du Jessica du är inte ensam. Gissa vad Henke sa när jag ville ha altandörren vit. Det blir ju så vitt....men hallå...det är meningen!!! Vilka fina skåp du har hittat. Kram Helen

Philura sa...

Kommer bli supersnyggt i viott, fram med penslen! Och JAPP! Du kan gå i kurs hos mig :) Säg bara till. Kramis till dig från mig.