onsdag 9 januari 2008

Hos min lilla stumpa



Här är lite bilder från min stumpas rum. Har gjort en tavla till henne där det står "En prinsessa sover här". Det blev en likadan till lillebror fast i ljusblått förstås... Det är ju så här när man har pojkar och så får man en flicka, det blir fullständigt omsnurrat i huvudet. Tidigare har man inte brytt sig i färger sååå himla mycket men helt plötsligt så fullständigt älskar man rosa. Flickstackarn drunknar i rosa, både i klädväg och i rummet.

Jag och min stumpa var på Rusta en dag och vi hittade en sån där lång tändare, en sån skulle vi ha. Stumpan tyckte att vi skulle ha en grön. Neeej, sa jag, vi ska ha en rosa. -Jag VILL ha en grön! gastade hon då. Men jag gav mig inte, det skulle vara en rosa. Vi diskuterade vitt och brett om vilken färg det skulle vara, för hon ville inte ha en rosa. En herre som stod bredvid oss började skratta när han hörde mig och min dotter "bråka" om färgen...

Inga kommentarer: