lördag 26 januari 2008

Målning pågår än

Äntligen ensam. Maken har stuckit till fjälls (igen), grabbarna sitter på sina rum och spelar, stumpan och lillbebis har äntligen somnat båda två. Så vad gör jag? Ja, inte går jag och lägger mig fastän jag är så trött så att ögona går ikors... Nejdå, jag har ju alla mina 106 favoritbloggar att gå igenom. Jo, jag räknade ihop alla som jag lagt till i min favoritlista och det blev 106 st. Puh, inte konstigt att man sitter här jämt... Har ju börjat måla min sekretär. Här har jag fått på två lager grundfärg förutom på sidan där det bara är ett lager. Det blir ett lager med antikvit färg också. Sen ska jag måla alla lådorna också. De två stora var riktigt tunga, massivt trä, höll på att tappa dem på tårna.
Var ju tvungen att ge mig in på vinden för att leta efter lite prylar. Hämtade fram denna tingest som jag tidigare använde att hänga grabbarnas kläder på när de var mindre. Sen blev de stora och tyckte den var ful så då åkte den in på vinden. Nu ska jag måla på den och ta in den i vårt sovrum och hänga lite diverse saker på.



Väl inne på vinden (fick hoppa in och försökte backa ut men jag hade dragit fram så mycket saker så jag kunde ha blivit kvar där ett helt år) hittade jag den här också, som jag inte vet vad den heter, men den fick följa med ut. Har ju en liten thing för träsaker så det finns en hel del kvar på vinden. Tror jag ska ta på ett lager färg här med, vi får se. Om jag orkar (det var ju lite tufft att slå sig fram bland alla saker därinne) ska jag rota fram mitt gamla bakbord i trä som givetvis stod lääängst in på vinden bakom allt annat bråte. Men jag gruvar mig, det får nog dröja ett tag. Har ju en hel del att göra nu.


2 kommentarer:

My Lovely Things sa...

hej, här har du en snart 32 årig mamma till 4 barn. Va kul, hittar fler och fler 4 barns mammor på bloggen!

Kul att du hittade in till mig. Ja, här finns fantastiska loppisar här.Besöker 7 olika stycken.Man får åka 2 till 3 mil för att kommma till dem.
Vilken trevlig blogg du har.Fina saker du tog ner från vinden!Sekretären blev jätte fin vit-
Jag tycker du har fina foton.
Man får träna sig med kamran stå i olika vinklar olika ljusästtningar..ja, så gör jag i alla fall...
Jag upptäckte vad vit färg kunde göra i slutet av november....sen har det bara rullat på.

Hellen sa...

Hej igen! Jodå Tilda böckerna kommer med på middagen :) Vilka fynd du gjort perfekt att hänga saker på... du ska få se i Tildas hus har de tips på hur man kan göra små påsar och annat att hänga upp. Dessutom hur man gör en sån där gammaldags "tant" väska i ny tappning. Perfekt att lägga diverse pryttlar i...ska nog försöka mig på att göra en sån. Kramis Helen