torsdag 1 maj 2008

Sköna maj välkommen

Äntligen är sommaren här! Idag är ju första dagen på sommaren. Fast det märks ju knappt, det regnar ju :( Äntligen har lillbebis börjat sova hela nätter. Han slocknar vid 19-tiden och vaknar 12 timmar senare. Skööönt, fast han hade gärna fått sova en liiiiten stund till. Har försökt att göra om brickan lite. Det var ju inte lätt att få det snyggt men det blev ganska bra. Hmmm, skulle nog ha behövt lite nya inredningsprylar att ställa dit :)
När jag fyllde år fick jag dessa jättesöta lyktor av min syster, fastän vi inte skulle byta presenter med varandra. Fast jag är ju glad förstås, fyra söta lyktor, aldrig fel!


Fick en present av mamma också. Alla som är mammor fattar detta:
Mammor är som knappar-de håller ihop saker
Japp, man är en knapp-en sambanscentral-en telefonväxel, you name it.

Lillbebis var på dåligt humör igår, bara skrek och gnällde och vägrade sova fastän han var hur trött som helst. Vi gjorde en utflykt och hamnade på Polarn o Pyret där jag fyndade denna ursöta jacka till lillbebis. Den får hänga bredvid stumpans underbara, tyvärr urväxta, kappa.

4 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Føler såå med deg! Jeg har to gutter selv på 4 og 6 år og kan så alt for godt huske hvordan det var å ha en nyfødt baby i huset!

Lykke til videre! Vær stolt av å være mor!

Anette

Hellen sa...

Hej jag är så nyfiken på ditt matrum och alla fina saker du hittar.
Lyktorna var ursöta och jag håller med lyktor kan man aldrig få för många av...om man inte frågar maken då förstås :)
Jackan till din lillbebis var ju tuff...sån vill jag ha :)

Hoppas ni får en skön helg!
Kramis Helen

Cecilia sa...

Hej hej. Nu kan du se överraskningen till dig i min blogg. Du har vunnit på en hemlig utlottning jag haft i min blogg. Hoppas du tycker om priset. & så undrar jag om du inte sett min förra kommentar. Trodde nog att du skulle bli lite nyfiken på vad det var föröverraskning jag hade på g till dig. men men...

Gårdsromantik sa...

Vilket fynd jackanvar - och fina presenter du fick.

Grattis i efterskott.

Kram Maud