torsdag 8 maj 2008

Skåpsrensning

Roade mig med att rensa i hörnskåpet i matrummet igår när lillbebis sov. Bland påskpynt och halloweenprylar fanns denna gamla plåtburk som jag hade glömt att jag hade. Den ska nog få stå framme nu.
Hittade också denna roliga tingest. En liten blomspruta som jag köpte till mina gossar när de var små. Den är ju rätt så mysig så jag ska hitta en plats åt den. Måste ju testa om den fungerar så kanske mina blommor blir lite finare.
Har ett litet brunt väggskåp i vardagsrummet som snart ska få duka under för vitfärgen :) Jag köpte det på auktion i somras och när jag satt upp det på väggen och skulle plocka in lite saker i det så upptäckte jag att jag var tvungen att ha enbart vita saker i den. Annars så syntes de inte. Gruvar mig lite för att måla eftersom det är en massa små glasrutor... Här är min dotters lilla servis som jag köpte på auktion när hon var bebis.


Den lilla blåvita krukan till vänster hittade jag på loppis och den lilla krukan till höger med båten på är efter min farmor.

8 kommentarer:

Beas sa...

Tack för din rara kommentar! :-)

Vad mycket du hittat...blomsprutan är precis en sådan som jag söker efter med ljus och lykta. Och du har en i leksakslådan. Hihi...

Anonym sa...

Hejsan!

och tack för din kommentar - vad glad jag blev! Och vad mycket fint du visar upp - jag vill ha enhel serie med såna vita höganäskrukor som du visar upp, finns ju i alla möjliga storlekar! Har några bruna, men gillar dom vita lite mer! Blått o vitt...aaah!:)

Önskar dig en go dag i solen!
/Mari

Anonym sa...

Vilka fina fynd du gjorse i skåpstädningen.... och så söt lilla Skalman är då! Hälsa henne det....

Ha en fin pingsthelg
Kram Pernilla

Ninis74 sa...

Tack för din kommentar hos mig.. Blir alltid så glad när man får lite respons på det man skriver!

Kramizzzzz

Hellen sa...

Så mycket fina saker du hittat i dina gömmor. Det kan vara bra att ge sig i kast med skattjakt hemma ibland. Själv har jag har rensat ut här hemma. Jag har så många grejs som bara samlar damm så nu åkte de in i en kartong på obestämd tid...det var himla skönt det med.

Ska du med på bloggträff den 1 juni? Om du är intresserad så finurlar jag och Philuran på att vara med tillsammans med Fredrika. Gå in och kika på mig&alice så kan du läsa mer.
Ha det så gott!
kramis Helen

Gårdsromantik sa...

Vilken ljuvlig rokokoburk - fram med den genast!

Kram Maud

Karin i Villa Grå sa...

Gissa om det lönade sig för dig att gå på skattjakt i dina egna gömmor! :-)

Burken är jättefin och en likadan blomspruta hade vi för några år sedan, men så fick minstingen tag på den och sedan ville den inte fungera längre. De är som små prydnader, de där blomsprutorna.

Ha det så bra!

Kram, Karin

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vilka söta saker du har!!! Blomsprutan gillar jag speciellt. Har nyss hittat en likadan på loppis. Så gullig!

Sköt om dig!
Kram Hanna