tisdag 6 maj 2008

Bus-bus-bebis och skalman

Jag har träffat Skalman i egen hög person! Eller, nja, inte riktigt då men min älskade lilla stumpa klädde ut sig till Skalman en dag och ville bli fotad. Här är hon!


Är det någon som kommer ihåg låten "ice ice baby" med en kille som hette Vanilla ice, från -80-talet nån gång? Melodin sitter iallafall fast i mig så jag brukar sjunga den fast med bus-bus-bebis istället. Min "bebis" är mycket busig just nu. Idag skulle jag gå och duscha, maken skulle ta hand om lillbebis...(han satt vid datorn...). Äldsta grabben låg på golvet i vardagsrummet och lillbebis var där och bankade på honom med en morot och grejade. Efter en stund slutade han och kröp iväg till storkillens lättnad, inget mer morotsdreggel i ansiktet. Jag kom glad i hågen ner för trappen, kikade in i vardagsrummet och höll på att tappa andan. Gissa var lillbebis satt någonstans????????

Jo, på vardagsrumsbordet! Jätteglad för han hade hittat jätteroliga saker att leka med...mina lyktor...morr....

2 kommentarer:

Hellen sa...

Ja det var värst vilken bus bäbis du har. Hinner med mycket på kort tid förstår jag. Fina lyktor på ditt bord. Jag är också på jakt efter några små lyktor. Vill ha och hänga i äppelträdet.

Så du ska jobba du i helgen ..hoppas du hinner vara i solen lite i alla fall.

Kramar Helen

Stina sa...

Vilken go busbäbis.;-) Kramis