fredag 23 maj 2008

Brighta barn och lite loppisfynd

Ibland kan man ju undra var ungarna får allt ifrån. Min systerdotter sa en dag när hon rapade:

-Oj, jag gröpte! Hmmmm, vilket ord, gröpte. Inte särskilt likt rapa. Min lilla stumpa blev sur när vi skulle äta mat i går. Hon fick en djup tallrik och sa besviket:

-Varför fick jag en skopa?

Ööööö, likhet mellan djup tallrik och skopa???? Min äldsta son sa det brightaste hittills iallafall:
Undrar vad de döpte Uranus efter? Jag sa att det kanske var efter uran. Nä, sa han då: ur anus. Hahahahaha.
Var iväg på loppis igen igår och hittade denna lilla träservis. Betalade 60 kr. Vet inte om det var ett bra pris men jag tyckte den var så söt så den var jag tvungen att köpa.


Sen hittade jag dessa två små, en sockerskål och en gräddsnipa. Vita och vackert krackelerade. Tyvärr var de lite limmade men det gjorde inget.


Köpte också dessa två ljusstakar i trä som jag ska måla

Nu ska jag stoppa de två små i badet så de kanske blir glada och snälla. Vilding-hilding vill ha sessans prinsessklänning, det vill inte hon så nu är det skrik och grin. Puh.

IDAG FYLLER MAKEN OCH SVÄGERSKAN ÅR! GRAAAAATTTTIIIISSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men det e ju helt bisarrt o se snön på björkbladen!?!
Haha, vilka goa ungar du har! Livet berikas nå enormt av deras språk...nästan så vi lär oss mer än vad dom lär sig!;)
Och visst e min lilla stol fin! Fyndade den för 30pix på den lokala loppisen - jag tror inte dom vet vad som e värt mycket o lite...denna räkna jag ut e förmodligen mer eller mindre antik pga hur många pinnar det e i ryggen...sen TROR jag det är en äkta leksandstol...men det låter jag vara osagt!;)

Önskar dig en skön o go helg med familjen din!

Kram/Mari

A home far away sa...

Hihi, ja se barn de är för härliga med sitt roliga ordförråd:-)

Ha en bra helg

Kram från Singapore

My Lovely Things sa...

ja barn säger verkligen kuliga saker..

fina fynd..

ha en trevlig dag med kalas och allt,..
kram anna

Anonym sa...

Ja det är kul med barnens kommentarer... Va fina loppisfynd du gör! Jag ska på loppisrunda nästa vecka tänkte jag. Jag kikar över imorron och kollar in allt nytt du fixat med!Tack för grattisönskningarna!
Kram från din åldrade svägerska!

Hellen sa...

Hej på dig vännen!
Vilka gulliga ungar...ja ibland undrar man ju var de får alla kuligheter ifrån. Mitt lilla charmtroll springer just nu runt och har storebrors jättekepa på sig och sjunger "mr lova lova..tellefantastisk" hihihi
Vilka fynd du gjort nu igen. Servisen var ju bara så fin och ljusstaken blir snygg med vitfärg.
Jag ska nog iväg på loppis en sväng jag med på blir så sugen när jag ser alla fynd :)
Har ni pratat något mer om tjejmiddag?
Hoppas ni får en bra vecka!
Kramis Helen

Piffa och Puffa sa...

Vilkafina saker du har fyndat på loppis. Jag längtar verkligen till at gå på loppis, det var jättelängesedan.
Kram Anette

Hanna i Det stora grå huset sa...

Det var en kanonsöt träservis du hittat!!! verkligen gullig. Och den lilla kannan, den skulle jag gärna lagt vantarna på!!!

Visst är ungar härliga med sina knasiga kommentarer?!

Kram Hanna