lördag 17 maj 2008

Loppisfynd och lite annat smått och gott

Ikväll åt vi tacopaj och drack ett glas rött medan snöflingorna singlade ner utanför fönstret. Nejdå, skojade bara, det blev några glas portello. Fast det känns lite lyxigt att inmundiga drickan i vinglaset :)

Den här lilla glasskålen fyndade jag på loppis för något år sen. Tycker den är så söt med sina små hjärtan.


Tvingade med mamma på loppisrunda idag (nåja, hon följde faktiskt med frivilligt). Dagens enda fynd blev denna dockvagga. Gick runt med den i handen och tänkte att om jag inte köper den så kommer jag aldrig att förlåta mig själv. Nu ska den piffas upp. Är det någon som kan gissa på vilket sätt den ska piffas upp? Nej, visste väl det. Då måste jag avslöja hemligheten trumvirvel VIT FÄRG!

Så här ser det ut hemma hos oss nu på kvällen. Jag ställer frågan och riktar blicken mot skyn:
Var f-n tog sommaren vägen??????????

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin dockvagga, en sån är jag också på jakt efter. Skulle vara fin att ha som prydnad med en liten söt docka i, eller kanske en "bamse".

Anonym sa...

ja herregud ja - var tog sommaren vägen?

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja du. Igår morse var våren som bortblåst. Men nog känns det som om den kommit tillbaka?!

Dockvaggan är söt, jag ser den framför mig i vit skrud... Skulle inte tacka nej! :-)

Ha det så gott!
Kram Hanna

Hellen sa...

Förstå att du köpte den där dockvaggan. Din lilla stumpa är ju alldelse i rätt ålder.

Tacopaj såg mumsigt ut. Det var länge sedan jag gjorde här hemma.

Visst är det märkligt hur mycket snö som kan falla och sen bara ..så där vips försvinna.
Har du funderat på blogg träffen???
Kramis Helen