fredag 4 april 2008

Bloggseg

Ja, jag är en hel del bloggseg just nu. Har liksom tappat lite inspiration. Kan ju bero på att småttingarna varit sjuka här hemma och att jag känner mig så himla trött. Bebisen ska ju snutta hela nätterna igenom och när han inte snuttar så sparkas han och snurrar och har sig. Pust. Tänk vad skönt det blir när han soer hela nätterna i sin egen säng. Då får jag ha hela min säng för mig själv :) Jag har några småsaker som jag gillar extra mycket. Den här lilla hem-ljuva-hem-skylten tex. Den är bara så söt. Som tur är så lyckades jag rädda den från sopkorgsdöden för ett tag sedan. Den hängde så fint där i dörrkarmen som den alltid gjort när maken fick för sig att han skulle fogskumma i dörrkarmen. Det var ju bra tänkt iofs men han glömde att flytta min skylt. När han dagen efter tog sig en titt på sitt mästerverk så upptäckte han att det runnit fogskum på min skylt! JAG fick skrapa rent den från mintgrönt fogskum...:( skruttgubbe...
Gillar min lilla lykta också. Har hängt upp den med en bit ståltråd som jag formade till ett litet hjärta på slutet. Jag gillar ju hjärtan av nån konstig anledning:)

Äldsta sonen gillar att laga mat och baka och här är en av hans skapelser. En gigantisk panpizza.


5 kommentarer:

Philura sa...

Känner igen bloggsegheten. Tråkigt att bli snuttad på hela natten! Kommer ihåhg hur det var. Fattar inte hur man orkar! Just nu när jag inte har så små barn längre funderar jag ibland varför man stod ut med så mycket! Varför inte förenkla livet för sig, inte skämma bort dem på nätterna och därmed få vara piggare. Lätt att säga NU! Några år senare:). Kram på dig!

Cecilia sa...

Känner också mig bloggseg, har väl inte blivit tid över. Har knappt kollat in till andra bloggare alls på ett tag. Har iallafall lyckats knappat ihop några inlägg på sistone. Söt skylt föresten.
Vad duktig grabben är som bakat pizza.

Kram & ha det gott
Malvina

Hellen sa...

Vilken kille va!! Bakar och fixar...han är väluppfostrad den grabben :)

Och guben har varit i farten hos dig med...ja då gäller det att vara snabb och rädda grejorna jag känner igen det där :) Ingen känsla för detaljerna inte...såg inte brukar vara en vanlig kommentar. HAHAHA
Hoppas ni får bli lite piggare snart.

Kramar Helen

Philura sa...

En liten utmärkelse kanske piggar upp? Kopiera den över till din blogg från min och njut!

Kram Cathrine

yvonne sa...

bara älskar din hem ljuva hem skylt, har du köpt den eller tillverkat den själv?