tisdag 22 april 2008

Önskningar, blommor å frierier

Stackars maken, om han bara visste. Idag har jag friat till en annan man!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja, den däringa rackarns svågern har ju visat sig vara en hejare på att sno ihop köttbullar. Jag smakade en köttbulle å sen friade jag! Hihi! Nejdå, skämt åsido, han får mer än gärna göra ett stort lass köttbullar och lägga i min frys, de smakade supergott.
Annars så har jag varit i trädgården idag i det vackra vårvädret. Har gått runt och planerat för hur det ska se ut när det blir klart. Vi har ju byggt garage och det som tidigare var en gräsmatta, inte så vacker men ändå en gräsmatta, är nu bara en stor lerhög med traktorspår i. Så det jag önskar mig mest av allt nu är en grön, härlig gräsmatta.
Idag planterade vi lite blommor, stumpan och jag. Smet ut nu på kvällskvisten för att fota lite. En pelargon och två penséer blev det till att börja med. Köpte även två fröpåsar med blandade blommor i. Dem ska jag strö ut på baksidan av garaget så att grannen har något vackert att se på, kanske glömmer de rent av allt elände de har sett på vår gård då. Hoppas kan man ju alltid!


Jag gillar egentligen inte pelargoner (förlåt alla pelargonälskare) men den här tyckte jag var riktigt fin!


Inga kommentarer: