lördag 29 mars 2008

Utmaning: BÄST och PEST

Okej, here we go. Tadaaaaa. Det som är bäst (hittills) är mitt matrum. Här har jag mina älskade stolar som jag köpte för ett stipendium som jag fick när jag pluggade till syrra. Det räckte precis till 6 st hiiiitdyra stolar som just då var på rea.

Ett lite mörkare foto. Jag måste faktiskt erkänna att jag har mina julgardiner kvar! Men de är så vita och fina och de faller så fint. Det är vita granar med små guldstjärnor på toppen och ja, jag måste väl byta ut dem snart...
Här i hörnet bakom den konstiga "lådan" gömmer sig vår vattentank som värmer upp huset åt oss. Jag lyckades få maken att bygga in den iallafall och så småningom ska den bytas ut mot en riktig ackumulatortank och en riktigt panna ute i garaget. Och så ser vi inte att det sitter en matta däruppe! Skivan som ska sitta där gick sönder för ganska längesen och istället för ett stort hål så har vi en vacker blekt matta istället. Här står mina auktionsfynd: hörnskåpet för 100 riksdaler och bordet för 25 riksdaler.
USCH, HÅLL HÅRT I HATTEN FÖR HÄR KOMMER PESTEN : vårt datarum/tvättrum/förvaringsrum/skräprum

Här har allt hamnat som inte har en egen plats att vara på. Men jag hoppas verkligen att vi får garaget hyfsat klart så att vi kan ställa ut allt bråte som vi inte vill/kan ha inne. Nu ryser vi en stund!

Här kommer lite mer pest, för så här ser det ut runt nästan alla fönster och dörrar i vårt hus. Så här har det varit i snart 10 år och om det ska bli gjort så måste nog jag göra det eftersom maken har mycket viktigare saker för sig (som att roa sig med skoteråkning...) Tyvärr är jag inte så duktig på sånt annars hade jag nog gjort det vid det här laget. Men jag kanske skulle ta och lära mig det snart.




2 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Din pest är inte så himla farlig tycker jag. Jag har själv ett par rum som ser ut så... Och ett rum i källaren med... Hihi. Men jag jobbar på det.

Ditt bäst däremot är så himla fint. Verkligen vackert matrum du har. Gardinerna passar ju hur bra som helst, inte tänker man julgardiner direkt. Om de varit röda så kanske...
Hörnskåpet och det lilla bordet får mig att vilja gå på loppis... Jättefint!

Ha en bra söndag!
Kram Hanna

Hellen sa...

Ditt matrum är så himla fint. Jag avgudar de där stolarna..vill haaaa.

Pest bilderna tycker inte jag heller är så himla hemska...visst har man ställen som det samlas grejor på men de behövs ju. Jag vågade inte visa hur det ser ut hemma hos mig under trappen :)Så jag tog mitt pestiga golv istället.
Hoppas allt är bra med er! Kram Helen