onsdag 19 mars 2008

Längesen sist

men jag har faktiskt en mycket bra anledning!!! Jag har byggt i min hall och nu sitter panel på väggarna (bara en liten sak att göra kvar) och två nya garderober finns på plats! Jag är såååå glad! Nu fattas "bara" det klassiska (och vad kan det vara ?????): LISTERNA
Taklist, golvlist och dörrfoder. Jag är bara så kass på att gera så maken har lovat (och det man lovar det MÅSTE man hålla, gubben min) att göra det åt mig. Sedan ska jag tjoffa upp dem och måla så kommer hallen att bli jättefin. Här kommer lite bilder.
Detta är klädgarderoben. Hyllplanet som syns så fint på bilden ska sitta där också och under det ska jag ha två trälådor på hjul. Ska försöka få tag på korgar till alla hyllorna också. Här ska det bli ett draperi istället för dörrar.


Här är vår vackra skogarderob. Här får makens alla skor plats och även våra. Vi har diskuterat fram och tillbaka om det ska vara en dörr på den eller inte. Maken vill att det ska vara helt öppet (suck, dessa karlar som bara ska lägga sig i och inte vet ett dugg om hur det ska se ut i en hall, daaaaah) medan jag kan tänka mig att ha ett draperi om jag inte får ha en dörr.

Det har ju blivit så ljust sedan det blev vitt, vi hade ju en blå tapet med små fjädrar på innan. Maken tyckte att tapeten var ju så fin och det var ju inte alls så länge sedan vi satte upp den (bara typ 5 år minst). Men han sa härom dagen: -Det blev ju bra det här.

Visste jag väl!


5 kommentarer:

Philura sa...

Åhhhh. vad fint det blev. Såååå avis.

Kram Cathrine

Stina sa...

Det där blev jättebra och fint.:-) Kram

Hellen sa...

Vilken hall du får (har slitit med)såååå fint.
Jag blir så avundsjuk på att du är så händig...kan du inte smitta av dig lite :)
Hoppas ni haft det bra i påsk.
Kramar Helen

Philura sa...

Vet inte om jag gör rätt nu men jag UTMANAR dig til att visa vad du tycker är Pest och Bäst hemma hos dig!

Philura sa...

Oj då här kommer reglerna!
Reglerna är enkla!

*Länka till bloggen du fått utmaningen ifrån.

*Gör ett inlägg om ditt "Bäst och Pest".

*Skicka sedan utmaningen vidare till fem bloggar

Lycka till!