söndag 2 mars 2008

Gäääääsp

Söndagmorgon och jag har varit vaken sen kl 06.00. Puh. Inte har jag sovit särskilt bra med en hostande, snörvlande och sparkande bebis bredvid mig heller. Måste sitta en stund här vid datorn så jag kan hålla mig vaken en stund till. Håller ju på att måla panelen i hallen. Tyvärr så har maken kidnappat kameran igen så jag kan inte ta några bilder. Men, men, grundfärgen är på och första lagret med min favoritfärg; Beckers antikvit 502. Det är en sån vit fin färg, inte kritvit utan, tja vad säger man, mindre vit fastän vit ändå. Hmmm, det där lät ju konstigt. Nåja, nog om det. Jag gillar ju rosa och änglar. Vad kan då passa bättre än julburkarna från Tilda. De är ju rosa så de är ju inte så väldigt juliga tycker jag. De står på en kornisch som jag har som hylla ovanför en dörröppning.
Gissa vad jag har för färg på gardinerna i köket?!? Haha, ROSA förstås! Här är ett litet hjärta som sitter i gardinen. (Och så tittar vi INTE på vårt tak utanför fönstret som är fullt av allt bråte som vi inte kan ha i garaget än...)
Den här lilla ängeln lever farligt. Hjälp, en dregglande bebis i farten, rädda mig någon!!!!!

Mitt vita matrum. Det enda rummet som är tillräckligt vitt för tillfället. Men det kommer mera...







8 kommentarer:

Hanna sa...

Jättefina Tilda burkar!!

Ha en trevlig söndag.

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ha ha vad jag skrattade gott åt ditt förra inlägg! Ja man får inte vara dum då man inreder...vi hade utesopborsten för att nå =)
Superfint matrum!
Kram Anita

Stina sa...

Vad fint! Köket ser helfint ut.:-) Kram

Millas hem sa...

Hej!
Fin bild på matrummet!
Kram Camilla

Cecilia sa...

Sist jag skulle lämna en kommentar lyckade minstingen stänga av datorn, nytt försök nu..
Kul att du gillade det jag gjort.
Började du gilla rosa när du fick en dotter? :) Så var det för mig, har aldrig gillat rosa förut. Konstigt att det blev så. Fniss. Nu gillar den 12 åriga grabben rosa medan tjejen på 8 avskyr rosa.

IKT i min vardag sa...

Hihihi....vilket roligt spratt med blodpuddingen!
Söta Tilda-burkar, jag har precis köpt sådana fast med annat mönster.

Trevlig kväll!/Linda

Hellen sa...

Så fint du har i din matsal.
Och kornischen gillar jag skarpt, är perfekt att ställa fina saker på. Hur gkorde du när du målade ditt vitrinskåp? Jag har planer på att måla det skåp jag har i köket, men glaset går inte att ta ut och ...ja det kommer nog att gå åt en hel del maskeringstejp. Hu...jag bävar. Fast det blir så snyggt målat i vitt.
Kan vi inte ha en pysselkväll snart...jag är så insprirerad av alla fina hjärtan och annat.
Kram Helen

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har o många trevliga bilder!
Inspirationen flödar verkligen...

Må gott