torsdag 6 mars 2008

Eländiga vår

Det är ju faktiskt så att jag älskar våren men inte alla sjukdomar som medföljer. Nu är vi förkylda, igen. Fast jag ska väl inte klaga eftersom vi klarat oss hela januari och februari! Så det var dags nu igen. Det är så typiskt för friskis och svettis började med mamma-barn-gympa idag som jag hade tänkt att gå på men jag fick sitta hemma och snyta mig istället. Kanske blir det av nästa torsdag istället. Nu är maken och kameran hemma igen men det har inte blivit några bilder från hallen än eftersom jag inte är riktigt färdig än. Färgen tog slut och när jag skulle handla mer hos Coop så var den givetvis slut där med! Bah, man blir så trött. Har iallafall börjat att kvistlacka taket i hallen istället. Har nog bestämt mig för att taket får bli samma färg som väggarna. I min garderob som jag ska bygga ska jag har korgar. Ska jag ha vita korgar eller mörkbruna? Någon som har en åsikt???????

3 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Trist det lät med att vara sjuka... Träffade två tjejer idag som hade varit på mamma-barn gympa på friskis o svettis här i Blge. (Samma du skulle på?) De sa att det var jättebra... Själv är jag ju lite dålig på sådant där... :-)

Irriterande när färgen är slut mitt uppe i jobbet! Så irriterande det skulle vara! Men det ska bli spännande att se det färdiga resultatet sedan!

Här har kräksjukan spridit sig... Lill-tjejen spydde nyss ner min säng som hon skulle få sova i i natt när mannen jobbar... Härligt värre. Hoppas, hoppas att det inte blir värre än så här...

Ha det gott, och krya på dig!
Kram Hanna

Hellen sa...

Stackars er.. det är så trist med alla dessa epedemier som far runt. Jag var ju sjuk hela lovet och nu har Arvid varit dålig en vecka i influensan. Och sån himla hög feber som han fick...det får vara slut nu eller hur!!! :) Nu vill man ju hinna med alla projekt hemma och jag behöver absolut putsa fönster och byta gardiner mmmm Det är bara att hålla i hatten och hoppas på bättre tider.

Min kristallkrona sitter i vardagsrummet :) Den är arv efter morfar. Kommer ursprungligen från hans föräldrar. Rätt kul...fast de där gula slitna skärmarna som satt på som jag tidigare inte vågat ta av var inte så roliga.
Krya på er och hoppas ni får en skön helg.
Kram Helen

Philura sa...

Krya på er, själv har vi haft magsjukan! Ta mörkbruna korgar! Kan vara skönt med ett avbrott i det härliga vita. Samma vita färg finns ju på Beckers Nya hem bredvid Rätt Pris i Borlänge...vet inte priset men man kan ju alltid ringa och fråga...kan ju inte vara så stor prisskillnad.