tisdag 26 februari 2008

Drömmar, kaos och man tager vad man haver

Nu håller jag på och grundmålar panelen i hallen och i trappan upp. Det är bara en sak som jag inte förstår. Hur kan det bli sådant KAOS medan man håller på och gör något? Är det någon som smyger omkring på natten och sprider ut saker överallt eller vad är det som händer???? Nåt ofog måste det ju vara för inte kan det väl vara jag som ställer till allt elände?!? Undrar hur det ser ut hos andra pysslare. Kan det vara städat och fint måntro, eller finns det fler som har kaos hemma (snälla någon säg att det finns fler!). Här är en bit av min trappa.
Det är ganska högt upp så lilla jag nådde inte riktigt. Fick tillverka en längre arm. Man tager vad man haver...

I detta fall fick det bli sopkvastshandtaget. Surrade fast penseln så fint med lite ståltrådsgrejer som finns i alla leksaker som ungarna får. Bra va?


Annars så drömmer jag om hur min hall ska se ut när den är klar. Jag ska bygga en garderob med fack för korgar och hyllor med krokar under för kläderna. Fick tips av min syster att man kan ha tyg för istället för dörrar. Det blir nog bra det. Sen ska jag bygga en garderob för skorna också. Min käre make har fler par skor än mig (!) och eftersom de är så stora så tar de sån plats. Dessutom så vägrar han konstant att ställa in dem i skrubben som vi har under trappen, suck. Jag tycker att det räcker att ha ett par skor framme men han ska ha alla 13.

Stumpan och jag var och handlade en dag och vi gick och botaniserade bland ostarna när hon plötsligt gastade: -Mamma, mamma, vet du vems pappa som går där borta?????
-Nej, svarade jag.
-Det vet inte jag heller! Utropade hon glatt...

5 kommentarer:

Millygarden sa...

Hejsan,
vill börja med att tacka för dina fina kommentarer i min blogg, Kul för nu hittade jag till dig! Ska bli spännade att få se din hall när den är klar.....rolig lösning med den förlängda penseln... gäller att man är uppfinningsrik när man pysslar...
Kram Marina

Anna - På landet Mot skogen sa...

Tack för din titt inne hos mig! Kul att hitta till din sida, mycket fint och bra skrivet :)!

Ser ut som om det kommer bli superfint i hallen när den blir klar! Ska bli kul att se.

Vilken rolig kommentar från din dotter :), va´goa de är, ungarna :)!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hihihi...så underbar uppfinning.Vad gör man inte?!?!

Ser helt underbart fint ut.
Kram Pernilla

Ninis74 sa...

Det gäller att vara kreativ.. haha..
Fint blir det iallafall, så något gott har det med sig!

Vi ska bygga farstukvist till våren, så det ska bli kul att se hur din trappa blir.. kanske apar jag efter.. hihi
Ha det bäst

Hellen sa...

Du är uppfinningsrik du...det ska bli så kul att se det färdiga resultatet. Man börjar ju ana vad fint det kommer att bli. Jag känner igen det där med att det blir kaos när man renoverar bara en liiiten del av huset. Så har det varit här hemma sen före jul bara för en halls skull. Kram Helen