onsdag 13 februari 2008

Ibland bara måste man...

städa :-( Det är ju så tråkigt men det måste göras. Å då menar jag inte den vanliga dagliga städningen utan den där extra som nästan aldrig blir av. Igår slog jag till och gjorde rent micron och idag har kylskåpet fått sig en rejäl makeover (inte visste jag att vi hade så mycket plats i kylen). Eftersom jag inte gjort nåt kreativt på några dagar så visar jag lite bilder på några små saker i huset istället. Här är hjärtbeslaget som jag köpte hos Gruvgatan 13. Det pryder mitt hörnskåp i matrummet.

Jag har skaffat mig en ny kompis. Hon sitter på hyllan i köket och är så gullig. Hon kommer från Barbara Bukowski precis som hennes andra små kompisar som är utspridna i huset.

I burken har jag hemgjort ströbröd, ska bara sätta fast etiketten på burken.

På min kornisch (eller hur det stavas) har jag ställt en burk med ljus.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Va duktig du är....önskar att jag oxå kunde ta i tu med det...Men fyyyy så tråkigt tihi...kramar Malin

Vita Damen sa...

Hej, gud vad skönt att ha gjort sånna saker...man tänker ju så länge på det innan man kommer till skott! Då kan du njuta av att det är gjort...jag ska ta tag i en stryktvätt som inte är av denna värld i morgon, phu..får väll dansa med strykjärnet till "Lets Dans" ha ha! Ha en trevlig helg! /jennie

Hellen sa...

Härligt att röja ibland. Det känns ju i alla fall skönt efteråt. Fina etiketter till burkarna..jag tror jag norpar din idé om det är ok :)
Jag tror jag ska ta och röja lite i helgen nu när jag skickar iväg både man och barn. Och måla ska jag göra tjohoo.
Hoppas du fått en härlig alla hjärtans dag.
Vi ses på lördag.
Kram Helen