tisdag 5 februari 2008

Mmmmmm

Ååå, vad jag är gottesugen. För att bota det så sitter jag på kvällarna och gör små saker i cernitlera. Har ju sett att andra bloggare är så flinka med fingrarna och sitter och virkar små fina bakverk. Provade det, men jag kan kanske inte riktigt virka, nej. Så då får det bli lera istället. Här är en liten prinsesstårta i rosa. Stumpan sa att hon vill ha en sån när hon fyller år.
Hmmm, måste nog göra en större isåfall. Denna tårta skulle nog inte räcka så långt... En liten jämförelse med en tändsticka visar nog hur pluttiga bakverken är. Förstår inte varför de blir så små, kan inte göra större.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Men så söööta!! =) Lika härligt i cernitlera som i virkat...har du provat att arbeta med fimolera eller sculpey lera i stället? Mycket lättare...=)Ha det så himla bra..kramar Malin

Philura sa...

Vilket pilljobb,vilket tålamod! Jättesöta.

Kram Cathrine

Vita Damen sa...

Hej,vilka söta små saker! Vilket tålamod du har. Sekretären blev ju helt underbar! /jennie

sabina sa...

Du ju duktig du med! Vilka konstverk du gjort! Prövade en gång med cernitlera men det var inte min grej konstaterade jag.