måndag 24 november 2008

Tjuvstart

December är den absolut mysigaste månaden på året. Nu är det ju inte riktigt december än men snart iallafall. Jag har tjuvstartat med att pynta men det har jag upptäckt att jag inte är ensam om. Fast jag är nog den enda i byn som har satt upp elljusstakarna =O)
Min lilla dotter är nog lika ljusberoende som jag.
Varje dag vill hon tända ljus och mysa.
Så igår när vi åt mat så tände vi alla ljusen vi hade i matrummet. Det gillade stumpan.
Hennes mamma med.
Pappa i huset grymtade lite om att det var mörkt. Men är man uppvuxen med lysrör så vad annat kan man vänta sig ;) I vårat hus finns det inte ett enda lysrör och så länge som jag lever så kommer det inte in ett enda i mitt hus.

Tyvärr hade vi en liten ljusmarodör som ville blåsa ut alla ljusen.
Det sprutade bebisdreggel överallt.

Stora julgranen får dröja ett tag till i sin kartong men den lilla fick komma fram.
Har sagt i flera år att nästa år ska vi ha en riktig gran men det har aldrig blivit nån. Men NÄSTA år då ska vi ha en riktig gran och nu menar jag det verkligen!


Jag gillar stjärnorna de lyser så fint.




2 kommentarer:

Skomakartummen sa...

Mmm... nu är verkligen mörkt såå all mysljus är välkommet. Hemma tävlar killarna om vem så får blåsa ut ljusen först... jag försöker säga näää...men vi ska väl njuta lite också av ljusen.. Kram sari

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Å de är sååå mysigt med alla dessa mysbelysningar som man har till jul. Gillar också vita pappstjärnor!!
Just nu har vi ljusrör i huset vi renoverar, men de ska väck när vi ska bo här permanent =)
Gillar inte dess sken, ont i skallen får jag :(

Önskar dig en fin helg & mysig 2:a advent!
Kraam från Benita