söndag 2 november 2008

Nya fynd

Det har ju varit Halloween och i fredagskväll när jag kom hem från jobbet så möttes jag av denna syn.


En spypumpa. Den såg faktiskt rätt så äcklig ut.
Annars så har jag nog övergett det vita för denn underbara gröna färg. Nu ska jag måla allt som är vitt hemma i grönt!


Närå, skojade bara. Denna pall ropade jag in på auktion i somras. Jag tror att alla avskräcktes av den gröna färgen eftersom det bara var jag som bjöd på den, men jag såg potentialen. Viiiit, med grå-och vit randigt tyg.
Ett till auktionsfynd. Titta på de vackra svarvade benen. Jag är så svag för svarade ben och svängda ben.
Har varit på loppis och hittat en underbar liten bokhylla till dotterns rum. Den är liten och nätt och kommer att bli perfekt!
Dottern, jag och minsta sonen satt och åt spaghetti och köttfärssås en dag. Dottern började blåsa på min mat och jag sa att hon var så snäll och duktig som hjälpte mamma med att blåsa.
Då sa hon:
-Ja, för när man är en så gammal tant så orkar man inte det!



7 kommentarer:

Vita Damen sa...

Hej, vilka fina rum barnen har, så fint, nu ska jag ställa upp min ablåa tyglådor från ikea,,,och ta bort skötbordet, mina är så stora så man kan ju byta på golvet i badrummet, nu har jag fått ny inspiration,tack! ...gillade oxå färgen på pallen...not, men vit så blir den super snygg! /kram Jennie

Philura sa...

Så fin hylla du förskaffat till sessan. Och blått fungerar faktiskt. Får väl göra lite "hjärt-krokar" som du kan dekorerar rummet med. En vit sänghimmel vlir pricken över i-et och gör det lite mer "tjejigt".
Kram Cathrine

Hellen sa...

hihihi vilken gullig unge va!!!

Jag har en utmaning till dig på min sida.

Ha det så gott!
Kramis Helen

Malmkakan sa...

Ha, ha, vilken härlig kommentar från din dotter! Vilka fina fynd du gjort, spännande och se när de blir målade. Kul att du hittat till min blogg! Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram, Cecilia

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejsan!
Vilken trevlig blogg du har!!! Hittade hit tack vara din kommentar inne hos Malmkakan =)
Trevlig med nya bloggbekanta.
Hoppas de är okej att jag länkar?
Bor du också i Dalarna?

Ha de gott!
Kram / Benita

Skomakartummen sa...

Hej, vilken äcklig pumpa.. *fniss* skrämde nog en hel del personer.

Ditt bord med klaff vill jag ha... vilka bra fynd du ropat in. Ja.. det är bra att alla inte vet hur mycket underverk lite vit färg kan göra med gröna möbler.

kram sari

Anonym sa...

haha, vilken häftig pumpa!