fredag 5 december 2008

Stockholm

För en vecka sedan åkte jag och syrran till hufvudstaden för en kort visit. Vi kom fram 08.45 och ägnade heeeeeela dagen åt att promenera runt i hela Stockholm så att vi skulle kunna hitta till en massa mysiga butiker som syrran spanat in.
Hos Sara och Anders inredningsbutik (tror att den hette så) inhandlade jag denna randiga Maileg-gris. Den ska jag ha istället för julbock.

Detta fina hjärta hittade jag hos Berry Details. De hade så mycket fint. Jag köpte också två små änglavingar som man kan hänga i granen.Vi knatade runt nästan hela Östermalm för att hitta butiken Koffert och Hans-Mikales mörka och ljusa, eller vad de nu hette. Jättemysiga butiker, mycket väl värda att få ont i benen.
Vi begav oss också till Syster Lycklig och en massa andra fina smultronställen.

Här hemma så tittade jag in en stund på Kupolen och sprang in på Hemtex där de hade halva priset på valfri vara. Och vad hittade jag som jag har gått och sneglat på ett tag. Jo en stoooor golvkandelaber nu till fyndpriset 499.50.
Talade om för maken hur ofantligt mycket pengar vi hade tjänat när jag köpte den. Han försökte med sitt gamla vanliga snack om att om jag inte hade köpt den alls så hade vi tjänat ännu mer pengar men det gick inte jag på. Jag vidhåller fortfarande att mitt räknesätt är det mest korrekta. Eller hur?!
Adventsljusstaken för i år får stå uppe på buffén eftersom lillprinsen är i en fruktansvärd kli-i-fingarna-fas då han inget hellre vill än att få stilla klådan på mammas saker och då allra helst mammas ljus eller ujsa som de heter på lillprins språk.



Här i hörnet i mitt vardagsrum har jag ställt mitt klaffbord som jag fyndade på auktion i somras, vitmålat givetvis.
Imorgon väntar en dag med stumpan och hennes mormor och på kvällen vankas det tjejmiddag om det inte blir några ändringar.






2 kommentarer:

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Himmel å pannkaka va många butiker ni hann med å besöka =O
För mig å sambon blev de bara ett få tal, men nöjd var jag ändå å gisses va ont i fossingarna jag fick hihi :D
Men de är verkligen skoj att åka till hufudstan å kika då å då, vi gör det dock alldeles för sällan.

Vilken fin kandelaber du fyndat *fniss* Håller helt på ditt räknesätt =)

Trevlig Lucia & 3:e advent!
Kraam från Benita

Cecilia sa...

åå tänk att få tid och ork att åka till stockholm och gå ialla dessa butiker. Skulle vara ett sant nöje, ja inte för plånboken kanske. Men jag få glädjs åt din fin fynd istället. Planerar en resa till danmark men jag vet inte när jag ska kunna klämma in den. Vi har skaffat ett till stort projekt. hopps så det kan bli. Många kram och hoppas ni håller er friska. Vi har fått lite magsjuka. bläää..