måndag 17 november 2008

Borttappad tid. Nån som sett min tid någonstans???

Jag kan inte fatta att det är mer än två veckor sedan som jag skrev ett inlägg! Vart tog dagarna vägen?????????
Jag har ju en mycket stark tro på strump- och pennmonster, de som käkar upp en strumpa av varje par så att inga strumpor matchar och käkar pennor när man som bäst behöver dem. Jag tror verkligen att de finns men nu måste de små monstrena ha fått sällskap av tidsmonster. Ja, ni vet såna där som tar tiden av en. Det måste ju vara så för var skulle den annars ha tagit vägen?????
Har iallafall varit lite produktiv under de dagar som jag inte har bloggat.

*Jag har skällt på mina monsterungar för de har busat såååå mycket den senaste tiden
*Jag har hittat ett magiskt ord som jag använder på maken för att få honom att göra en massa saker åt mig (säg *fixa* så fixar han)
*Jag har målat dörrar, fönster och möbler (faktiskt!)
*Jag har lyckats hälsa på min svägerska en gång (ja men jag säger ju att någon/något har stulit mina dagar)
*Jag har jobbat
*Jag har stökat till hemma (fast det var jag inte ensam om , jag fick hjälp av mina små)
*Jag har slösat pengar på onödiga saker (det tycker maken iallafall...)
Här kommer en sak som maken tycker att jag lagt ner onödiga pengar på:
En stooooor maileg-kanin. Hon är så fin. Här har hon hamnat högt upp för lillprinsen tycker att hon är jättefin och han vill gärna äta upp henne efter att ha kladdat henne full med smör, grrrr.


Här sitter lillasyster kanin inne på prinsessans rum och njuter av tillvaron.


Den här dörren har jag jäklats med huuuur länge som helst. Det var FEM lager färg som skulle bort. Det var jag och en skrapa som tillsammans kämpade hårt i kampen mot färgen.

Den blev fin till slut. Tänk vilken smak folk kan ha. Den värsta färgen som jag fick bort var den 70-tals gröna. Usch, jag ryser än.
Till sist kommer en bild från mitt matrum. Dessa två ljusstakar köpte jag för 40 pix styck på Ullared. Där var det kul att vara. Till och med maken och grabbarna var impade.
Ja just ja. Jag har ju blivit utmanad av hellenshus.
Här är reglerna för utmaningen: Länka till den som utmanat dig och sätt in utmaningens regler på din blogg. Berätta 7 saker om dig själv, alldagliga som knasiga.Utmana 7 stycken bloggare i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
Jaha, var ska man börja?
1.Jag älskade att ha långa naglar förut men nu står jag inte ut med det.
2. Jag är överdrivet förälskad i mitt hus. Här ska jag bo tills jag dör, bara så ni vet det!
3. Har haft en dröm, i hur många år som helst, om att bli barnmorska. Meeeeen, nu vet jag inte om jag vill det. Jag tror att jag har blivit lat för den långa vägen till Falun avskräcker mig.
4. Är jätteblödig, kan börja grina för en reklamsnutt...
5. Gillar verkligen att ha ordning och reda men det är det nästan aldrig hos mig. Och skulle jag någon gång ha det fint så är det ingen som passar på att komma och hälsa på utan de kommer när det är som värst.
6. Har haft tinnitus i nästan 10 år. Tänk er, total brist på tystnad i 10 år.
7. Jag har alltid trott att jag är en blyger men jag är nog en riktig pratkvarn när jag tänker efter.
Ojdå, det gick ju ganska snabbt att komma på 7 saker om mig. Nu skickar jag den vidare till den som inte fått den än.



4 kommentarer:

Malmkakan sa...

Hej! Vilket slit med dörrarna...ja, du vet ju vad jag håller på med...men jag tar den enkla vägen i trappstegen o lägger matta...
Vilka underbart vackra ljusstakar, 40 spänn!!! Vilket fynd.

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej hopp!

Har din tid också försvunnit de har min också..helt spårlöst borta :D

Vilken söt ninis!!!

Nu har jag länkat dig, naturligtvis får du göra det samma om du vill =)

Ha de bra!
Kraam från Benita

Philura sa...

Synd att du inte hinner baka (om du nu vill det) Ett tips....stoppa in hörselproppar i öronen, kasta ut några Kina-puffar på golvet här och där, det kanske sysselsätter lillkillen lite grann? Annars...låt han vråla*L* Nån gång blir han väl tyst*S*. Obs, skämtar bara lite, javet hur det är....

Cecilia sa...

Kul att du har kommit igång att blogga igen. ja var finns tiden?? Behöver ju massor just nu....