fredag 21 november 2008

Sagan om det magiska ordet fixa

Skrev tidigare att jag har hittat ett magiskt ord som jag säger till min make när jag vill få något gjort. Detta magiska ord har alldeles nyss blivit magiskt. För tidigare när jag sa ordet fixa till honom så bara tittade han surt på mig och sa tillbaka: gör det själv om du ska ha det gjort. Nu har jag kommit på något riktigt listigt. Nämligen: maken ville såååå gärna ha en pickup (något så onödigt så det går inte att beskriva...) Han har drömt och kollat blocket hur länge som helst. Så för någon månad sedan så var gubben alldeles hispig. Ååååå, han hade ju hittat en sååååå fin pickup. Åååå, tänkt om han kunde få bjuda på den, den var ju så BILLIG!
I samma veva så framförde gubben ett förslag som jag inte kunde motstå. Jaja, tänkte jag, bjuda kan han väl få för köpa kommer det ju inte att bli tal om. Trodde jag.
Så nu är gubben stolt ägare till en pickup, vad han nu ska med ett så diesel-törstigt monster till.
Men, det bästa med detta urbota korkade köp -är att jag bara behöver titta på gubben och säga FIXA så fixar han. Nåja, nästan iallafall, han behöver ju lite träning.

Så till er alla därute som går därhemma och muttrar om era gubbar som inte vill göra det som ni vill. Låt dem köpa något hett efterlängtat och få dem att lova att när ni säger fixa så fixar han.

Har städat på trappen eller altanen eller vad det nu heter. Försökte att göra det lite vinterfint men det fattas lite grejer. Men det får duga tills jag har skaffat det som jag vill ha.
Givetvis så står mina auktionsfynd på trappen (vad annars, fniss, det känns som om jag upprepar mig). Om jag ser mig omkring så har jag nog ganska många saker från auktioner under åren.

Köpte en karmstol som jag egentligen inte är riktigt nöjd med så därför står den på trappen.

Var in på Hemtex för några dagar sedan. Köpte tre fina lyktor som jag hängde upp där mina sommarblommor tidigare har suttit. Det blåste så mycket igårkväll så jag trodde att de skulle ramla ner. Måste surra fast dem.



Var ut i skogen och, hrrrrm, lånade lite granris. Kom ju på att maken har sågat av alla grenar på våra tallar längst ner så om jag ska ha några grenar så måste jag ha en stege för att nå upp. Det är ju bara det att stegar och jag, vi, liksom kommer inte riktigt överens. Puuuh, blir alldeles skakig när jag tänker på stegar.



Har en hylla till som väntar på att få komma upp ovanför den hyllan som sitter där. Har ju blivit lite snuvig igen och känner mig hängig därför har den inte kommit upp än.




1 kommentar:

♥ Fyra årstider sa...

Vad fint du har pyntat.
Kram Lotta