onsdag 31 december 2008

Finn fem fel

Har ju mest visat detaljbilder här på min blogg men här kommer några bilder från mitt vardagsrum.
Vi har två stycken maffiga 4-sits soffor och en fåtölj så att vi kan få plats allihopa.

Sen finns det ju saker i detta rum som jag inte är nöjd med.
Säger bara en sak: FINN FEM FEL

Har köpt oss en stor ful 42 tums TV som vi ska hänga upp på väggen så småningom. Tänk att de som gör dessa TV-apparater inte kan göra dem i annan färg än svart. Jag tror inte att jag har sett någon platt-TV i tex silver eller vitt. Och när jag ändå är igång, varför ska det vara så fult runt tv:n. Tänk er en snygg gammaldags ram, med fina utsmyckningar, i vitt runt tv:n. Mmmmm, me like. Betydligt bättre än den där svarta pladuskan.

I tävlingen finn fem fel så är de rätta svaren:
*Fel färg på vardagsrumsbordet. Det ska bli vitt, tyvärr så har maken bestämt att bordet ska sprutmålas.
Det är nåt som han ska göra.....efter att han har isolerat taket på garaget, lagat pickupen, lagat ena skotern, setat och gjort inlägg på alla skoterforum som finns, åkt till Vemdalen och åkt skoter ännu en gång, legat och tagit igen sig i soffan (det är ju så jobbigt att ha så mycket att göra), käkat mazariner, åkt på provtur med nylagade pickupen och skotern, sett på skoterfilm med svågern m.m.
Ja, tyvärr så är min man en upptagen man. Men jag har talat om för honom att detta bord ska vara målat SNART annars tar jag fram penseln och gör det själv. Hoppas det tar skruv!
*Inga lister runt fönstrena.
*Blå (!) elementrör.
*Fel färg på tapeten. Behöver en vit tapet...
*Här syns ett till fel. Inget innertak!
Ibland så tänker jag till ordentligt. Det gjorde jag nog förra året. Jag brukar nämligen lägga alla julsaker på samma hylla, to m gardinerna. Men, som sagt, så tänkte jag som så förra året efter jul att jag måste nog lägga julköksgardinerna på ett bättre ställe. Det var ju bara det att när jag skulle sätta upp mina köksgardiner nu till jul så hittade jag EN kappa av tre. Var 17 har jag lagt de andra två????? Inget minne alls. Hittade en bit tyg som var över så att jag kunde sy en kappa till det andra stora fönstret men till det lilla fanns inget tyg.
Nå, man tager vad man haver och det fick bli jultyget från matrumsgardinerna istället.
Jag har ju köpt två stycken fyrarmade hjärtljusstakar till köksfönstrena, vita, på Ljuspunkten i Kupolen. Några veckor senare så kom jag på att jag borde ju ha haft en i det lilla fönstret med, en två-armad. Glad i hågen gick jag in i butiken och lade fram mitt ärende. Men, icke sa nicke. De hade inte en endaste ljusstake kvar. Buhu, buhu, buhu..... De sa att det fanns inte en enda ljusstake att få tag på o hela Sverige. Stackars mig...
Någon dag senare så ringde mobilen. Det var min syster som just då befann sig på Clas Ohslon. Där hade de minsann MASSOR av två-armade hjärtljusstakar. För 99 kr!
Snacka om fyndpris! Det blev två ljusstakar, en till köket och en till stumpans rum.


Hade jag haft plats hade jag köpt massor med Nusnäs-ljusstakar och satt upp i alla fönster.
99 kr, helt ofattbart. Vilken tur för mig att de var slut på Ljuspunkten. Jag kunde ju köpa 1½ för det som jag skulle ha betalat där. Japp, jag gottar mig åt det fortfarande. Gangsing som man är :)



Önskar er alla som varit in på min blogg:
ett riktigt gott nytt år!!!!!!!!!!



13 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Stort Gott nytt år på dig med, kul med en ny blogg för mig.
Kram Lotta

Hellen sa...

Ja, visst är det besvärligt med de där upptagna karlarna som har sååå mycket saker att pyssla med innan de kan göra det som viii tycker ska göras hihi :)

Så många fina saker du har i ditt vardagsrum.

Önskar dig och familjen ett riktigt gott nytt år!!
Kramis Helen

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Kikar in och vill önska dig/er ett GOTT NYTT ÅR!!

Kraam från Benita

LillaFlisan sa...

hihihihi!

Vad jag skrattade år ditt inlägg!

fast jag måste säga att vi har också en platttv.
Mycket mindre, 32 tum och SILVERFÄRGAD.... Den är också asful!!!!!!!!
Jag vägrade köpa en större eller en svart men det hjälps inte ,den är bara så gräslig!

Såg på en blogg (minns inte vilken) att någon sytt ett fint överdag i vitt linnetyg. det såg fint ut men skulle aldrig funka hos oss eftersom tvn och datorerna alltid står på!
huga!

Anyway....
Ett riktigt gott nytt år till dig ocg de dina!!!!

Kram

Flisan

White cotton grass sa...

*** Gott Nytt År önskar jag dig också! ***

kram helena

hagagården sa...

hej
va roligt med en ny besökare,har inte varit in på din blogg någon gång så nu ska jag ta o titta runt lite.
ha det så gott
ninni

Millygarden sa...

Vill önska dig en riktigt gott nytt år 2009

Kram Marina

Malmkakan sa...

Ojj, vilket fynd på Clas Ohlson och att det fanns vita kvar dessutom. Dom var ju slut överallt...

Vill önska dig ett riktigt gott nytt år!

Kram, Cecilia

alidas sommaräng sa...

Hej på dig! Efter lite klurande har jag listat ut vem och var!!Kul att du hittade min blogg för då fick jag ju läsa din också. Håller fullkomligt med om TV:n alltså.Vi har ett jättestort tv skåp i ett jätte litet vardagsrum urfult det också. Ha det gott vi hörs Kram Laila

A home far away sa...

Gott Nytt År till dig också!

Kram Gunilla i Singapore

Skomakartummen sa...

Projekten tar de slut någonsin *ler* Jo då vi har en silvrig platt tv (en andersson) så den smälter in lite i alla fall.. Man kanske skulle ha gjort nyårlöften för hemmet för dessa kanske man kan hålla bättre än sina egna kram sari

Anonym sa...

God fortsättning på det nya året. Vilket stort vardagsrum du har!
Kram Mia

Philura sa...

Ja tänk att männen kan vara så upptagna! Eftersom vi kvinnor inte är det (not), oftast hinner med att fixa maten passa 4 barn och måla en möbel i vitt..... eftersom vi verkligen vill det så lyckas vi också med det. den genen har og nte männen fått heheh, vad elak jag är. Ocj du, syrran har faktiskt en silverfärgad ram på sin platt-tv! 42 tum???? Onödigt stort tycker jag. Syrrans man köpte det och jag tycker man inte hinner se hela bilden samtidigt som man läser texten, känns som man sitter för nära men det är väl helt enkelt en penisförlängare för männen. hahahah.