lördag 10 januari 2009

Hemma hos en liten prinsessa

För några månader sedan så flyttade min dotter in i mitt och makens sovrum och vi flyttade ner i datarummet. Tapeten var då mörkblå med små hjärtan på (makens val inte mitt). Den var hur gullig som helst men sååå himla svår. Hur jag än gjorde så såg rummet stökigt och mörkt ut. Ingen mysfaktor alls.
Tog mod till mig och åkte till Öb. Där hade de billig vit väggfärg. Sen satte jag igång med målningen.
Så här blev det:

Mycket bättre, eller hur?! Hela rummet är mer harmoniskt och dotterns rosa saker kom mer till rätta. Nu väntar en stämpel med prinsesskronor på att få stämpla sig på kortväggen. Och så fort vi har skaffat en ny skrivare så ska jag skriva ut en text som jag vill ha och måla den på väggen vid sängen.
I rosa givetvis.
Hoppas hon kommer att vilja ha rosa ett tag till så jag slipper göra om det på mågra år.

Bus före jul:

Min lilla stumpa var inte riktigt nöjd med den vita tapeten (!). Hon tyckte att den var så tråkig. Lilla kusinen var här en dag och lekte och när de leker med varandra kan man nästan alltid räkna med nåt litet bus.
Den här dagen kom 14-åringen ner och sa med "allvarlig" röst:
-Mamma, du måste komma och titta vad tjejerna har gjort!

Knatade upp för trappan och in i rummet.

Där har de klistrat upp färgglada små pappersbitar över hela väggen!

De var jättenöjda med sitt verk. Tyvärr var jag ingen snäll mamma/moster. Jag rev ner de små konstnärinnornas vackra verk... Inte fotade jag först heller....



Stumpan ville absolut ha en blomma på sitt rum så vi köpte en mini-cyklamen på Ica.
Hoppas att jag klarar att hålla den vid liv.



Härligt ljussken i stumpans rum idag. Det är rena rama vårvädret. Solsken och nästan nollgradigt.
Någon som vill smaka tårta?

Lillebror älskar att vara på storasysters rum och han vill gärna sitta vid bordet och "hiha".
Ja, fika alltså.
Den fina tårtan har mormor gjort.

8 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Nämen, åååååh så himla fint rum hon har lillskruttan!!!

Allt är bara så ljuvligt!
Jag fullkomligt älskar rosa!

Skrattade gott åt vilka kreativa ungar det finns!
Klistra upp papper på väggen, det var ju riktigt smart!
Förstår att att du fick hjärtat i halsgropen men så här som åhörare är det sååå himla gulligt!

Stor kram

Flisan

Malmkakan sa...

Ja, nog blev det finare med vita väggar istället för de blå...
Det är jag helt övertygad om.

Hon måste ju vara störtnöjd med sitt nya fina rum!

...och uppfinningsrika verkar ju de små vara oxå. synd att du inte hann fota deras verk... :-)

Kram, Cecilia

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka små busfröknar. Tack för dina gulliga ord inne hos mig. De värmde. Efter att ha läst lite här inne så anar jag att du också är från Dalarna, eller hur? Kul att vi är så många härifrån i bloggvärlden.

Kramar Ullis

alidas sommaräng sa...

Va fint det blev på lilltjejens rum! Ja de där små fröknarna kan ju småkillar me´för den delen! Ha det gott Kramar Laila

Hellen sa...

Vad fint hon fått den lilla prinsessan. Vilket härligt rum att leka i. Du har ju hittat så många fina småmöbler också.
Kul med alla lappar!!!hihi
De ritade i alla fall inte på väggen :)

Ha det så gott!
Kram Helen

Hellen sa...

Vad fint hon fått den lilla prinsessan. Vilket härligt rum att leka i. Du har ju hittat så många fina småmöbler också.
Kul med alla lappar!!!hihi
De ritade i alla fall inte på väggen :)

Ha det så gott!
Kram Helen

Sign of hearts sa...

Hejsan!

Tack för din komentar, kul att du hittat till mig!

Vad fint du har gjort i lilltjejens rum!

Hälsningar Annika

kronjuveler.se sa...

Gillar du unika och romantiska smycken?
Vill du bära smycken som ingen annan har?
Söker du efter något speciellt?

Besök kronjuveler.se - smyckestillverkning
i egen design med prinsesstema.

Välkommen!..:-)